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AUTHOR
K. Kipfmüller
Clinical results of transanal endoscopic microsurgery
Using the "transanal endoscopic microsurgery" technique, 140 patients were treated at the Department of Surgery in Cologne and Mainz. Of the patients with adenomas, 68.2% had typical symptoms preoperatively. The postoperative hospital attendance was 8.7 days, with an average resection size of 14.4 cm2. The postoperative complication rate was 5%, and there were no deaths related to the technique. In a prospective controlled trial, 2.2% of the patients with adenomas treated endoscopically in Mainz showed recidivation, requiring reoperation. The follow-up rate was 100%. In 30 cases, microscopic examination revealed carcinoma. Radical reoperation in 8 pT1 tumours showed neither remaining tumour…
Calcium-Antagonisten in der Zytostatikatherapie maligner Tumoren
Endoscopic microsurgical dissection of the esophagus. Results in an animal model.
Blunt dissection of the esophagus is considered the least invasive technique in the treatment of either benign or malignant diseases of the esophagus. Its disadvantage is that it has to be carried out blindly. The results may be uncontrollable hemorrhage, unrecognized injuries to the trachea, and damage to the recurrent laryngeal nerve. In order to reduce the degree of invasiveness a new endoscopic microsurgical technique for the dissection of the esophagus has been developed and tried out in animals. This paper presents the operative technique. Our new endoscopic microsurgical technique obviates a thoracotomy, while direct endoscopic vision results in improved dissection. The magnified end…
Neue Techniken in der endoskopischen Mikrochirurgie
In dem Videofilm werden die tierexperimentellen Ergebnisse zweier neuer endosko-pisch-mikrochirurgischer Techniken gezeigt: Die Transanale Endoskopische Rektopexie beim Rektumprolaps: Quere Incision in der Rektumhinterwand; Abpraparieren des Rektums vom Kreuzbein; transmurale Einzelnahte vom Darmlumen aus durch die pasacralen Ligamente zum Darmlumen zuruck; Verschlus der Incision mit querer Naht. Die Endoskopische Dissektion der Speiserohre: Spezielles Operationsendoskop; freipraparieren des Oesophagus vom cervicalen Zugang; Hochziehen eines Katheters neben der Speiserohre; Einnahen in den aboralen Stumpf der durchtrennten Speiserohre; Herausziehen nach abdominal.
Technique of transanal endoscopic microsurgery.
Sessile adenomas are predominantly localized in the rectum and lower sigma. Surgical removal is indicated but often implies an invasive surgical procedure. Using conventional transanal surgical techniques, only the lower rectum can be reached and there are high rates of recurrence. The new technique combines an endoscopic view of the rectum under gas insufflation via a stereoscopic telescope with conventional surgical preparation and suturing. Adenomas can be excised using the mucosectomy technique or full-thickness-excision, whereas carcinomas should be excised using full-thickness excision with a sufficient border of healthy mucosa. In carcinomas of the sacral cavity, we remove the retror…
Die endoskopisch-mikrochirurgische Dissektion der Speiseröhre — Tierexperimentelle Ergebnisse
Ist in der Behandlung von gutartigen oder malignen Speiserohrenerkrankungen die Entfernung des Oesophagus erforderlich, so gilt die stumpfe Dissektion im Gegensatz zum Zweihohleneingriff als das weniger invasive Verfahren. Der Nachteil liegt in der fehlenden Sicht wahrend der Praparation mit daraus resultierendem unkontrollierten Blutverlust, unerkannten Trachealverletzungen und Lasionen des linken Nervus recurrens, die in der Literatur mit bis zu 40% angegeben werden (2, 4, 5).
Kann die endoskopisch-mikrochirurgische Dissektion der Speiseröhre zur Reduzierung pulmonaler Komplikationen nach Osophagusresektion beitragen? — Eine vergleichende tierexperimentelle Studie
Resektionen der Speiserohre sind bis zu 50% mit postoperativen pulmonalen Komplikationen belastet. Als Ursachen werden bereits intraoperativ beginnende Veranderungen der Hamodynamik des Lungenkreislaufes und des Gasaustausches diskutiert. Mit der Endoskopisch-Mikrochirurgischen Dissektion der Speiserohre (EMDO) haben wir eine Methode entwickelt, bei der mit Hilfe eines speziellen Operationsendoskopes die Speiserohre einschlieslich anhangender Lymphknoten von einem linksseitigen cervicalen Zugang aus exakt freiprapariert werden kann.
Training program for transanal endoscopic microsurgery.
Televised endoscopy and the concept of the “assisted” endoscopic operation is of great help in teaching surgical endoscopic techniques. The use of training dummies provides a new method of training manual dexterity and surgical skills in special courses or in surgical skill laboratories. We have developed a training system for transanal endoscopic microsurgery. Operations with our technique were performed on 116 patients. Like other microsurgical techniques, our method requires a special introduction and intensive training. This paper presents our multistage, video-supported training course for teaching transanal endoscopic microsurgery. The one-day training session is divided into four ste…
Veränderungen des pulmonalen Gasaustausches und der Hämodynamik während Osophagusresektion — abhängig von der Operationsmethode?
Sowohl die thoracoabdominelle als auch die stumpfe Osophagusresektion sind postoperativ haufig mit pulmonalen Komplikationen verbunden.
Die transanale endoskopische Mikrochirurgie beim Rektumprolaps — Tierexperimentelle Ergebnisse
Es werden die Technik und die tierexperimentellen Ergebnisse einer neuen endo-skopisch-mikrochirurgischen Methode zur Behandlung des Rektumprolaps demonstriert: Durchtrennung der dorsalen Rektumwand; Ablosung der Rektumhinterwand vom Kreuzbein in den oberhalb gelegenen Abschnitten; Transmurale Einzelnahte vom Darmlumen aus durch die prasacralen Ligamenta zum Darmlumen zuruck; Legen mehrerer solcher Pexie-Nahte; Verschlus der Incision. Die fur die Rektopexie konzipierte Technik sollte wegen ihrer geringen Invasivitat deshalb fur die uberwiegend alten Patienten mit Rektumprolaps gunstiger sein als konventionelle Techniken.