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AUTHOR

W. Roth

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Adding insulin glargine vs. NPH insulin to metformin results in a more efficient postprandial β-cell protection in individuals with type 2 diabetes

2010

AIM Postprandial release of intact proinsulin (IP) is an independent marker for beta-cell dysfunction in patients with type 2 diabetes. This open-label, parallel-group, two-arm, pilot study compared the beta-cell protective effect of adding insulin glargine (GLA) vs. NPH insulin to ongoing metformin. MATERIAL AND METHODS Overall, 28 insulin-naive type 2 diabetes subjects (mean +/- SD age, 61.5 +/- 6.7 years; diabetes duration, 9.8 +/- 6.5 years; HbA1c, 7.1 +/- 0.5%; BMI, 30.7 +/- 4.3 kg/m(2)) treated with metformin and sulfonylurea were randomized to add once-daily GLA or NPH at bedtime. At baseline and after 3 months, subjects received a standardized breakfast, lunch and dinner, with pre- …

Malemedicine.medical_specialtyEndocrinology Diabetes and Metabolismmedicine.medical_treatmentInsulin IsophaneInsulin GlarginePilot ProjectsNPH insulinType 2 diabetesNPH insulinDrug Administration ScheduleEndocrinologyInsulin-Secreting CellsInternal medicineDiabetes mellitusInternal MedicinemedicineHumansHypoglycemic AgentsInsulinintact proinsulinGlycated Hemoglobinbusiness.industryInsulin glargineInsulindigestive oral and skin physiologynutritional and metabolic diseasesFastingOriginal ArticlesMiddle AgedPostprandial Periodmedicine.diseaseMetforminMetforminInsulin Long-ActingEndocrinologyPostprandialDiabetes Mellitus Type 2beta cell stressDrug Therapy CombinationFemalebusinessmedicine.drugBlood samplingDiabetes, Obesity and Metabolism
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Phasentransferkatalyse mit funktionalisierten Heterogen�bertr�gern am Beispiel der Finkelstein-Reaktion

1977

ChemistryGeneral MedicineEcology Evolution Behavior and SystematicsNaturwissenschaften
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?Molekulare Sonden? zum Studium der elektrochemischen Doppelschicht

1976

General MedicineEcology Evolution Behavior and SystematicsDie Naturwissenschaften
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Begrenzung und Reduktion der Intensivtherapie — Allgemeinund Viszeralchirurgie

2008

Wahrend das Problem der Begrenzung der Intensivtherapie in den USA und vielen anderen Landern seit langem diskutiert wird und umfangreiche Daten hierzu vorliegen, wird das Problem in Deutschland zwar angesprochen [10, 11], konkrete Angaben zur Indikation und Haufigkeit eines Therapieverzichts liegen allerdings bislang nicht vor. Daher war es das Ziel einer retrospektiven Untersuchung bei auf der Intensivstation der Klinik fur Allgemein- und Abdominalchirurgie der Johannes-Gutenberg-Universitat Mainz gestorbenen Patienten, die Inzidenz und Art einer Therapiebegrenzung, die Bedeutung einer Patientenverfugung sowie die Grunde fur einen Therapieverzicht zu erfassen, mit dem Ziel, hiermit zur Di…

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