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AUTHOR
Paul Broos
Der Fixateur externe in der Stabilisation der Beckenringfrakturen
Die Behandlung der Beckenfrakturen hat in den letzten Jahren eine sturmische Entwicklung erfahren. Wo fruher kaum eine Indikation bzw. Moglichkeit zur Fixierung der Fraktur gesehen wurde, bestand die einzig mogliche Therapie in einer konservativen Behandlung durch Hangematte, ggf. kombiniert mit einer Extension [2a, 11]. Nachteile waren die langfristige Immobilisatiion mit allen ihren Folgen sowie die schwierige Nachbehandlung [5,7].
Vorbereitung und Technik der operativen Behandlung von 225 Acetabulumfrakturen
Between December 1986 and November 1995, 222 patients with 225 acetabular fractures were treated operatively by three surgeons in the Department of Traumatology and Emergency Surgery of the University Hospitals of the Catholic University of Leuven. Indications for surgery were unstable fracture, displaced fracture through the acetabular dome and fracture with intra-acetabular fracture fragments. There were 37.3% A-fractures, 49.7% B-fractures, and 13% C fractures according to the AO Classification. In 16.4% of fractures there were primary neurological deficits. Patients were treated operatively after an average of 5.0 days. The Kocher-Langenbeck approach was used in 56.9% of cases, the ilio…