0000000000073714

AUTHOR

H. Roberts

showing 4 related works from this author

Flußquantifizierung von intrakardialen Shuntvolumina unter Verwendung der MR-Phasenkontrast-Technik in Atemanhaltephase

1998

PURPOSE Comparison of a breath-hold, velocity-encoded, phase-difference magnetic resonance (MR) sequence for intracardiac shunt flow measurement with the invasive shunt size determination by oximetry. PATIENTS AND METHODS 10 patients with different cardiac shunts (6 ASD/3 VSD/1 PDA) and four healthy individuals were investigated using a 1.5 Tesla Siemens Vision system. For flow measurements a breath-hold, velocity-encoded, phase-difference magnetic resonance (MR) sequence was used ('through plane', FLASH 2D-sequence, TR/TE 110/5 ms, 'velocity encoding' 250 cm/s). Mean flow (ml/R-R interval) in the ascending aorta, the pulmonary trunk, and the right and left pulmonary arteries was determined…

medicine.medical_specialtyAortamedicine.diagnostic_testbusiness.industryMagnetic resonance imagingCardiac shuntIntracardiac injectionFlow measurementSurgerymedicine.arteryAscending aortamedicineRadiology Nuclear Medicine and imagingMean flowNuclear medicinebusinessShunt (electrical)RöFo - Fortschritte auf dem Gebiet der Röntgenstrahlen und der bildgebenden Verfahren
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Diagnose eines intramyokardialen Hämatoms nach traumatischem Myokardinfarkt durch Magnetresonanztomographie

1999

Thoraxverletzungen treten bei etwa 30% aller traumatisierten Patienten auf, wobei in den meisten Fallen Verkehrsunfalle die Ursache sind. Wir berichten uber den Fall eines Patienten, der nach einem Skiunfall einen traumatischen Vorderwandinfarkt erlitt. Im weiteren Verlauf kam es zu einer ausgedehnten intramyokardialen Einblutung. Differentialdiagnostisch kam zunachst ein linksventrikulares Pseudo- bzw. Pseudopseudoaneurysma in Frage, kernspintomographisch konnte jedoch durch den Nachweis eines schmalen Myokardsaums sowohl ventral als auch dorsal der Raumforderung die Diagnose eines intramyokardialen Hamatoms gestellt werden. Bei dem Patienten wurde daraufhin eine aortokoronare Bypass-Opera…

Gynecologymedicine.medical_specialtybusiness.industryDiagnostico diferencialmedicineMyocardial diseaseCardiology and Cardiovascular MedicinebusinessCoronary heart diseaseZeitschrift f�r Kardiologie
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Die akute Gefäßperforation mit Shuntbildung in den rechten Ventrikel nach perkutaner transluminaler Koronarangioplastie. Kernspintomographischer und …

1998

Die Gefasperforation nach transluminaler Koronarangioplastie (PTCA) stellt eine seltene Komplikation dieser etablierten Behandlungsmethode dar. Die Therapie wird bestimmt durch die hamodynamische Beeintrachtigung des linken oder rechten Ventrikels. Wir berichten uber den Fall einer Gefasperforation nach PTCA mit Shuntbildung von der rechten Koronararterie in den rechten Ventrikel, wobei der Shuntflus sowohl kernspintomographisch als auch dopplersonographisch dargestellt werden konnte.

Gynecologymedicine.medical_specialtybusiness.industrymedicineVentriculo derechoCardiology and Cardiovascular MedicinebusinessCoronary heart diseaseZeitschrift f�r Kardiologie
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The Association of Intraoperative driving pressure with postoperative pulmonary complications in open versus closed abdominal surgery patients – a po…

2021

Abstract Background It is uncertain whether the association of the intraoperative driving pressure (ΔP) with postoperative pulmonary complications (PPCs) depends on the surgical approach during abdominal surgery. Our primary objective was to determine and compare the association of time–weighted average ΔP (ΔPTW) with PPCs. We also tested the association of ΔPTW with intraoperative adverse events. Methods Posthoc retrospective propensity score–weighted cohort analysis of patients undergoing open or closed abdominal surgery in the ‘Local ASsessment of Ventilatory management during General Anaesthesia for Surgery’ (LAS VEGAS) study, that included patients in 146 hospitals across 29 countries.…

Driving pressure; Laparoscopic surgery; Laparoscopy; PEEP; Perioperative ventilation; Pneumoperitoneum; Protective ventilation; Respiratory mechanics;Lung DiseasesMaleLaparoscopic surgery[SDV]Life Sciences [q-bio]medicine.medical_treatmentLaparoscopic surgeryCohort StudiesPositive-Pressure RespirationPostoperative Complications0302 clinical medicinePneumoperitoneum030202 anesthesiologyPneumoperitoneumAbdomenClinical endpointPerioperative ventilationMiddle Aged3. Good healthDriving pressure Laparoscopic surgery Laparoscopy PEEP Perioperative ventilation Pneumoperitoneum Protective ventilation Respiratory mechanicsDriving pressureFemaleResearch ArticleCohort studyProtective ventilationAdultmedicine.medical_specialtyAnestesi och intensivvårdRespiratory mechanicsAnesthesia GeneralNOlcsh:RD78.3-87.303 medical and health sciencesmedicineHumansPropensity ScoreAdverse effectPEEPAgedRetrospective StudiesDriving pressure; Laparoscopic surgery; Laparoscopy; PEEP; Perioperative ventilation; Pneumoperitoneum; Protective ventilation; Respiratory mechanicsAnesthesiology and Intensive Carebusiness.industryKirurgi030208 emergency & critical care medicineOdds ratiomedicine.diseaseRespiration ArtificialSurgeryAnesthesiology and Pain Medicinelcsh:AnesthesiologyRelative riskSurgeryLaparoscopyDriving pressure ; Laparoscopic surgery ; Laparoscopy ; PEEP ; Perioperative ventilation ; Pneumoperitoneum ; Protective ventilation ; Respiratory mechanics.businessAbdominal surgery
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