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AUTHOR
Vanessa Dioguardi
Destination image and tourism intermediation. A possible interdisciplinary approach
Non solo “quel che resta del giorno”... Un’analisi comparativa del consumo di tempo libero in Europa
Cibo e mass media. Analisi delle rappresentazioni del cibo da agricoltura biologica
L'immagine della destinazione turistica come costruzione sociale
La regolarizzazione nelle province della Sicilia
La comunicazione nella pubblica amministrazione e nella scuola
Il ruolo della comunicazione nel sistema sanitario negli scritti di Achille Ardigò
L'immagine di una destinazione turistica in una prospettiva attribute-based. Risultati di un'indagine empirica
Any territory today has to communicate in order to render visible to the outside world what it is, what it knows how to do, its qualities and its value in order to improve its image, which represents one of the fundamental components of the intangible patrimony of a destination. In the paste, the tourist marketing literature has concentrated on the image perceived by travellers. Very limited, instead, have been studies on the image perceived by tourist intermediaries, who constitute an important category of mediation in the diffusion of the image of a territory and take on a remarkable role in the development of tourist destinations. The main objective of the present study is to analyze the…