0000000000922820

AUTHOR

Maria Geraci

ELABORAZIONE DI UN SOFTWARE PER IL TRATTAMENTO DELLA DISLESSIA EVOLUTIVA

research product

FATTORI SOTTESI ALLA COMUNICAZIONE REFERENZIALE: UNO STUDIO CON SOGGETTI DI ETA' EVOLUTIVA

research product

Valutazione e intervento nelle difficoltà di lettura

research product

TRAINING MULTIMEDIALI PER LA RIABILITAZIONE DELLA DISLESSIA.

research product

Potenziamento delle abilità di lettura in studenti incrementali ed entitari: un'analisi longitudinale

research product

Theories of Intelligence in Children with Reading Disabilities: A Training Proposal

A recent trend in the study of reading difficulties promotes multidimensional intervention, focusing on the reciprocal influences exerted by cognitive and emotional-motivational variables. This study evaluated improvements in reading performance as a function of metacognitive training in 36 children ( M age = 8.7 yr.) with different representations of intelligence. Posttest evaluations show significantly more improvement in reading comprehension in children with an incremental theory of intelligence. These results indicate the importance of treatment programmes that take into account both the specificity of deficits and factors relating to the domain of motivation.

research product

COSTRUZIONE DI UNO STRUMENTO PER L'ASSESSMENT DIFFERENZIALE DELLE DISABILITA' DI LETTURA IN ETA' EVOLUTIVA.

research product

Disabilità di lettura e rappresentazione dell'intelligenza:efficacia di un training

research product

L'impiego di strategie di self-handicapping: un confronto tra dislessici e normolettori

research product

Abilità fonologiche e apprendimento della lettura

research product

Le Strategie di Self – Handicapping nello Sport.

research product

PROGRAMMA DI LETTURA CONDIVISA E POTENZIAMENTO DEL LINGUAGGIO ORALE IN ETA' PRESCOLARE

research product