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K. Stalder

Elimination of hexamethylene diisocyanate cross-linked polypeptides in patients with normal or impaired renal function

Infusions of 3.5% isocyanate cross-linked polypeptide solution 500 ml were given to 52 patients with normal or impaired renal function: glomerular filtration rate (GFR)=0–133 ml/min. The serum concentration and urinary excretion of hydroxyproline were measured and the equivalent polypeptide concentrations were calculated from the results. In patients with normal renal function (GFR>90 ml/min) the proportion of polypeptide excreted in the urine up to 12 h was 45.4±2.6% ( $$\bar X$$ ±SEM), up to 24 h 47.7±2.9% and up to 48 h 49.3±3.4%. In patients with moderate renal insufficiency (GFR=30–90 ml/min) there was no decrease in polypeptide excretion and even in patients with more serious impairme…

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Die Pharmakokinetik von harnstoffvernetzter „Gelatine“ bei Patienten mit normaler und eingeschränkter Nierenfunktion

Kolloidale Plasmaersatzmittel (kPEM) auf Gelatine-Basis werden normalerweise vorwiegend uber die Nieren augeschieden [1,6,91. 5–17% werden intestinal eliminiert, wie sich im Tierexperiment zeigen lies [9]. Ein geringer Prozentsatz wird auserdem metabolisiert, wobei sich ca. 3% radioaktiv markierter Gelatine 2 Std nach Applikation in der Ausatmungsluft nachweisen lassen. Als abbauende Enzyme kommen hierbei vorwiegend Trypsin, Kathepsin und Plasmin in Frage [5]. Aufgrund dieser uberwiegend renalen Elimination stellt sich die Frage, ob und bei welchem Grad der Niereninsuffizienz die Gesamtelimination der Gelatine verzogert ist und eine Kumulation auftritt.

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