0000000001234938

AUTHOR

C. Piper

showing 2 related works from this author

Akute interstitielle Nephritis nach Piperacillin

1989

A 75-year-old woman developed fever, exanthema and nonoliguric renal failure 16 days after the beginning of Piperacillin treatment. Renal biopsy revealed lympho-plasmacellular acute interstitial nephritis (AIN). A lymphocyte-transformation-test showed significant stimulation of patient's lymphocytes by Piperacillin. Corticosteroid-therapy correlated to clinical and renal improvement. Nevertheless the patient died of foudroyant septicemia caused by E. coli. Our report describes the first immunologically documented case of AIN following Piperacillin treatment.

medicine.medical_specialtyAcute interstitial nephritismedicine.diagnostic_testbusiness.industryGeneral MedicineGastroenterologyMolecular medicineLymphocyte transformationInternal medicineDrug DiscoveryImmunologymedicineMolecular MedicineRenal biopsybusinessGenetics (clinical)Piperacillinmedicine.drugKlinische Wochenschrift
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Urticaria, Abdominalschmerzen, Arthritis, Pseudotumor cerebri und nephrotisches Syndrom bei 20jähriger Patientin

1988

Mit 19 Jahren wurde die iranisch-deutsche Patientin im Oktober 1984 wegen einer Coombs-positiven hamolytischen Anamie behandelt. IgG-typische, nichtspezifische Antikorper wurden nachgewiesen. Zuvor war wegen eines grippalen Infektes ein Kombinationsmedikament verordnet worden, das Brompheniramin, Kalziumascorbat, Prophyphenazon, Salizylamid, Chini-din-Hydrochlorid und Coffein (Ilvico®) enthielt. Spezifische Antikorper gegen diese Substanzen waren nicht gesucht worden. Der Coombs-Test blieb 5 Monate positiv. Eine Corticoid-Therapie wurde mit Erfolg klinisch begonnen, von der Patientin wahrscheinlich jedoch nicht konsequent fortgesetzt. Antinukleare Antikorper waren nicht nachweisbar.

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