6533b861fe1ef96bd12c48f2
RESEARCH PRODUCT
A new bipartite matching approach for record linkage: the case of two big Italian databases
Martina VittoriettiAndrea PriullaVincenzo Giuseppe GenovaGiovanni BoscainoOrnella Giambalvosubject
Settore SECS-S/05 - Statistica Socialeil secondo `e fornito dal consorzio AlmaLaurea relativo alle esperienze universitarie dei laureati e al loro successo nel mondo del lavoro. Entrambi i database contengono informazioni socio-demografiche che si completano a vicenda. Il metodo proposto `e una modifica del metodo di Fellegi–Sunter e i primi risultati sembrano essere molto soddisfacenti.La crescente mobilit`a studentesca universitaria in Italia negli ultimi anni ha esarcebato il divario economico nord-sud. Pertanto `e necessario studiare tale fenomeno e le sue determinanti in modo da fornire informazioni utili a supporto delle politiche socio-economiche. Questo paper mira a integrare due grandi database relativi agli studenti universitari in Italia: il primo `e fornito dal Ministero della Università a e Ricerca e riporta le informazioni sulle carriere universitarie di coorti di studentidescription
In recent years, university student mobility in Italy has worsened the north-south economic divide. Therefore, studying this phenomenon and its determinants is necessary to provide helpful information to support socio-economic policies. Thus, this paper aims at integrating two big databases about university students in Italy: the first one is provided by the Ministry of University and Research, concerning the university careers of student cohorts; the second one is provided by the AlmaLaurea consortium, concerning the university experiences of graduates and their success in the labour market. Both databases contain socio-demographic information that complements each other. The proposed method is a modification of the Fellegi-Sunter method, which, from the preliminary outcomes, seems to achieve very satisfactory results.
year | journal | country | edition | language |
---|---|---|---|---|
2022-01-01 |