Search results for "Cardiac Surgery"

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Congenital mitral regurgitation caused by a perforation in the anterior leaflet: Perioperative evaluation by color-coded Doppler echocardiography

1990

Color-coded two-dimensional (2D) echocardiography confirmed the presence of severe congenital mitral regurgitation in an 8-month-old infant. Intraoperative inspection revealed an isolated perforation in the anterior leaflet.

Congenital mitral regurgitationmedicine.medical_specialtyPerforation (oil well)Doppler echocardiographyInternal medicinemedicineHumanscardiovascular diseasesMitral regurgitationAnterior leafletmedicine.diagnostic_testbusiness.industryInfantMitral Valve InsufficiencyPerioperativeVascular surgeryEchocardiography DopplerCardiac surgerySurgeryPediatrics Perinatology and Child Healthcardiovascular systemCardiologyMitral ValveFemaleCardiology and Cardiovascular MedicinebusinessPediatric Cardiology
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Klotho urinario determinado por ELISA como biomarcador precoz de fracaso renal agudo en pacientes sometidos a cirugía cardiaca o angiografía coronaria

2015

ResumenIntroducción y objetivos: El fracaso renal agudo (FRA) es una complicación frecuente tras la cirugía cardiaca y las intervenciones percutáneas coronarias cuya aparición empeora el pronóstico de manera marcada. En los últimos años se han identificado nuevos biomarcadores precoces de FRA, pero aún quedan muchos aspectos importantes por resolver. Klotho es una proteína pleiotrópica que actúa como un factor paracrino y endocrino en múltiples órganos. En diversos modelos animales de FRA se ha demostrado niveles disminuidos de Klotho renal. No se ha publicado ningún estudio en el que se haya probado Klotho como marcador precoz de FRA en humanos. El objetivo de este trabajo es investigar la…

Coronary angiographyGynecologymedicine.medical_specialtybusiness.industryCoronary angiographyCardiac surgerylcsh:Diseases of the genitourinary system. Urologylcsh:RC870-923urologic and male genital diseasesAngiografía coronariaAngiografia coronariafemale genital diseases and pregnancy complicationsKlothoAcute kidney injuryBiomarcadoresNephrologyFracaso Renal AgudoMedicineELISACirugía cardiacabusinessKlothoBiomarkersNefrología
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Severe iatrogenic admissions in a coronary care unit:

2013

Introduction: Iatrogenic complications are defined as adverse drug reactions or complications induced by non drug interventions, such as cardiac devices or stimulation techniques. Iatrogenic complications occurring during hospital stay are known to be associated with increased hospital length of stay and mortality. Only few data are available on iatrogenic as cause of hospital admission, particularly in coronary care unit. In patient admitted in coronary care unit for iatrogenic, we aimed a) to analyse their prevalence, type and characteristics, b) to analyse their in-hospital length of stay and mortality and c) to evaluate the predictive factors of severity and mortality. Methods: From 1st…

Coronary angiographymedicine.medical_specialtyDigoxinbusiness.industryAmiodaroneCardiac surgerySurgeryInternal medicineVasoactiveHospital admissionmedicineCoronary care unitCardiology and Cardiovascular MedicinebusinessNon pharmacologicalmedicine.drugEuropean Heart Journal
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Relative incidence and mortality of congenital heart defects diagnosed by angiohemodynamic methods: a 17-year study.

1992

Over a 17-year period (January 1971 to January 1988), 2322 children, aged 0-14 years, were diagnosed as having congenital heart disease (CHD) by cardiac catheterization and angiography. Excluding those with highly complex or undiagnosed defects, there were 2156 children with CHD, 72.4% of whom were treated surgically, with a total surgical mortality rate of 24.1%. After a mean follow-up of 9 years the overall mortality of the cohort was 29.9%, 29.1% occurring in the first month of life, 39.6% between 1 month and 1 year, and 31.2% between 1 and 14 years. The incidence, mortality, and age at death of each cardiac defect are presented and compared with the results of other studies. The overall…

Cross-Cultural ComparisonHeart Defects CongenitalMalePediatricsmedicine.medical_specialtyCardiac CatheterizationHeart diseaseAdolescentRelative incidencemedicine.medical_treatmentCohort StudiesPostoperative ComplicationsmedicineHumansChildCardiac catheterizationmedicine.diagnostic_testbusiness.industryIncidence (epidemiology)AngiocardiographyPalliative CareHemodynamicsInfant NewbornInfantVascular surgerymedicine.diseaseCardiac surgerySurvival RateSpainChild PreschoolPediatrics Perinatology and Child HealthCohortAngiographyFemaleCardiology and Cardiovascular MedicinebusinessFollow-Up StudiesPediatric cardiology
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83. Radikalit�tsprinzipien bei der Operation des Coloncarcinoms

1987

Die Prinzipien der radikalchirurgischen Behandlung von Coloncarcinomen umfassen 1. die En-bloc-Resektion von Tumor, regionalem Lymphabflussgebiet und adharenten Organen sowie 2. die Vermeidung einer operationsbedingten Tumorverschleppung. Hierzu dienen verschiedene Verfahren, deren Wert letztlich nicht erwiesen ist, deren Anwendung jedoch das Risiko des Eingriffs nicht erhoht. Voraussetzung fur die Beurteilung des radikalchirurgischen Vorgehens beim Coloncarcinom ist eine standardisierte operative Technik und eine standardisierte pathohistologische Beurteilung.

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163. Die manuelle und maschinelle Bronchusnaht ?Ergebnisse einer konsekutiven Untersuchung

1987

216 elektive Lungenresektionen, die wir zwischen dem 1. 1. 1975 und dem 31. 5. 1986 durchfuhrten, wurden bzgl. der Komplikationsrate nach manuellem (n = 85) bzw. maschinellem Bronchusverschluss und Lungenparenchymnaht (n = 131, seit Nov. 1980) analysiert. Intraoperativ versagte das Klammernahtgerat 4mal (3,1%), so dass die partiell undichten Bronchusstumpfe manuell versorgt werden mussten. Von 5 Parenchymfisteln (3,8%) entwickelte sich lediglich eine nach maschineller Bronchusnaht. Durch die Klammemaht konnten wir die Rate der Bronchusstumpfinsuffizienzen auf 2,9%, verglichen mit 7,5% bei manueller Technik, senken. Parallel fiel die Letalitat von 9,4% auf 3,1%.

Gynecologymedicine.medical_specialtyCardiothoracic surgerybusiness.industrymedicineSurgeryVascular surgerybusinessAbdominal surgeryCardiac surgeryLangenbecks Archiv f�r Chirurgie
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154. Wandel des diagnostisch-therapeutischen Konzepts beim malignen Verschlu�ikterus

1981

Die modernen diagnostischen Untersuchungen wie CT und Sonographie kombiniert mit der PTCD fuhren zu einem Wandel des diagnostisch therapeutischen Konzepts beim malignen Verschlusikterus. Invasive Verfahren wie die Angiographie sind selten indiziert, und einer zunehmenden Zahl von Patienten mit inoperablem Pankreascarcinom kann die ineffektive explorative Laparotomie erspart werden. Die Rate an kurativen Resektionen wird nicht beeinflust.

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223. Perioperative Risikoerkennung durch Bestimmung von Faktoren der Blutgerinnung, Fibrinolyse und Wundheilung

1987

Bei 16 Patienten wurden vor und nach grossen Oberbaucheingriffen insgesamt 9 Faktoren der Blutgerinnung, der Fibrinolyse und der Wundheilung bestimmt: Prothrombin, Fibrinogen, Plasminogen, Antithrombin III Alpha-I-Antitrypsin, C-1-Esterase-Inaktivator, Alpha-2-Makroglobulin, Faktor XIII, Fibronectin. Es fand sich zunachst ein signifikanter postoperativer Abfall bei praktisch allen Faktoren. Traten schwere postoperative Komplikationen auf (4 Patienten), so kam es vor allem beim Antithrombin III und Faktor XIII am 3. postoperativen Tag zu einem noch deutlicheren Abfall.

Gynecologymedicine.medical_specialtyCardiothoracic surgerybusiness.industrymedicineSurgeryVascular surgerybusinessCardiac surgeryAbdominal surgeryLangenbecks Archiv f�r Chirurgie
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49. Refluxoesophagitis Operationstaktik beim Erwachsenen: Pexieverfahren

1978

Mit der Fundophrenicopexie lassen sich fur den Verschlusapparat des UOS wichtige mechanische Komponenten rekonstruieren. Pra- und postoperative elektronische Druckmessungen im Rahmen einer Studie (n = 52) ergaben einen signifikanten Druckanstieg von\(\bar x\)=20,1 mmHg auf\(\bar x\)=39,25 mmHg. Die Fundophrenicopexie bietet gegenuber der Fundoplikatio eine Reihe Op.-technischer Vorteile and weist weniger postoperative Komplikationen auf. Deswegen sollte, wenn die anatomischen Voraussetzungen gegeben sind, zur operativen Behandlung der Refluxkrankheit die Fundophrenicopexie gewahlt werden.

Gynecologymedicine.medical_specialtyCardiothoracic surgerybusiness.industrymedicineSurgeryVascular surgerybusinessCardiac surgeryAbdominal surgeryLangenbecks Archiv für Chirurgie
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95. Frühindikation der akuten Pankreatitis: Operativ

1978

Das Versagen der konservativen Therapie bei den schweren Verlaufsformen der akuten Pankreatitis, denen eine hamorrhagisch-nekrotisie-rende Entzundung zugrundeliegt, ist einer der Grunde fur ihre operative Behandlung mit dem Ziel, die Nekrosen zu entfernen. Bei den partiellen Nekrosen ging die Letalitat unter operativer Therapie erheblich zuruck, bei den subtotalen und totalen Nekrosen sind erst Einzelerfolge zu verzeichnen. Hier gilt die Forderung nach fruherer Erkennung und ℛorzeitiger Operation”, d. h. vor Auftreten lebensbedrohlicher Komplikationen.

Gynecologymedicine.medical_specialtybusiness.industryCardiothoracic surgeryMedicineAcute pancreatitisSurgeryVascular surgerybusinessmedicine.diseaseAbdominal surgeryCardiac surgeryLangenbecks Archiv für Chirurgie
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