0000000000098077

AUTHOR

G. Polizzi

La mobilità dei turisti in Sicilia: aspetti motivazionali e comportamentali.

research product

Measuring Tourist Satisfaction Through a Dual Approach: The 4Q Methodology

Tourist satisfaction is one of the key factors in determining the success of a tourist destination, since it affects behavioural intentions, such as the willingness to revisit and recommend the destination. Therefore, much research has addressed the measuring of tourist satisfaction, either eliciting positive or negative evaluations of a holiday or destination. The spread between expected positive and negative characteristics can trigger a tourist experience. And the gap between expectations and perceptions will produce a feeling of satisfaction or dissatisfaction (Expectancy-Disconfirmation Paradigm, EDP). Under these conditions, this paper adopts a dual approach, considering tourist satis…

research product

Errors within web-based surveys: a comparison between two different tools for the analysis of tourist destinations websites quality

research product

The analysis of motivations and holiday styles affecting tourists in Sardinia and Sicily: a segmentation study.

research product

The image of cruise ship holidays on Italian television: a comparative analysis.

By conceptualizing the cruise ship as the destination in itself, this contribution discusses the role of destination image in cruise passengers' decision-making processes and focuses on the role and contents of visual texts such as TV commercials in the promotion of cruise tourism. A content analysis is performed over TV commercials broadcast by different cruise lines to Italian travellers. Specific components of the image of ships as tourist destinations as promoted through TV advertising campaigns are identified.

research product

Turisti in Sicilia e in Sardegna: analisi della soddisfazione

research product

Turismo e comunicazione tra mobilità fisiche e virtuali (volume a stampa)

research product

Turismo e comunicazione tra mobilità fisiche e virtuali (e-book)

research product

La rilevazione della soddisfazione e dell’insoddisfazione dei turisti: una proposta operativa.

research product

Tourist Behaviour Predictors: a Focus on Organised Vs. Independent Tourism.

research product

"Leggere" e "Scrivere" i media. L'uso delle nuove tecnologie tra delega e competenza

Nell’era dell’informazionalismo ciò che più conta non è l’informazione in sé, bensì la capacità cognitiva e tecnica di selezionarla ed elaborarla. Chi ne è dota- to è ai vertici del sistema sociale. Corresponsabili del grandissimo incremento di informazione pro capite sono i cosiddetti nuovi media. Le nostre scelte quotidiane sono spesso caratterizzate dalla relazione con sa- peri su cui non siamo in grado di effettuare alcun controllo e che dobbiamo com- piere attingendo alla fiducia. Ma se la necessità della fiducia è accettata come aproblematica quando ci si rapporta, per esempio, ai saperi medici o all’alta ingegneria, se si pensa all’uso delle nuove tecnologie si fa molta piu…

research product