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V. Engel
Diagnostische Möglichkeiten und Behandlungsstrategien für die Fraktur der Eminentia intercondylica im Wachstumsalter
Between 1970 and 1993 29 fractures of the intercondylar eminence were seen in children with almost the same number of cases showing no or minor displacement as those requiring open reduction for major dislocation. Combined knee injury must be suspected the higher the patient's age and the more pronounced the displacement of the fragment. Magnetic resonance imaging (MRI) has gained diagnostic predominance. Arthroscopy remains important for surgical management, especially of associated meniscus and cartilage damage. Early puncture of hemarthrosis is essential. Closed management is the therapy for nondisplaced fragments or those with bone contact or only tuberculum fractures--while displaced f…
Infection of the upper extremity by Mycobacterium marinum in a 3-year-old boy--diagnosis by 16S-rDNA analysis.
A 3-year-old boy developed several subcutaneous nodular lesions on his right arm. Based on the histological examination of one of these nodules furunculosis was suspected and cefuroxime was tentatively given. However, acid-fast bacilli were then detected in the tissue specimen and a few colonies of acid fast, gram-positive rods grew on blood agar. Definitive species diagnosis (Mycobacterium marinum) was rapidly achieved by automated sequencing of amplified 16S-rDNA and antimicrobial therapy was adjusted according to the available literature. After 3 weeks of treatment with clarithromycin, rifampicin and protionamid regression of the nodular lesions was evident.
Langzeitergebnisse von Kindern mit tiefen II.- und III.-gradigen Verbrennungen
Anhand unserer Erfahrung der letzten 20 Jahre mit mehr als 200 Kindern wies die Dermabrasio eindeutige diagnostische und therapeutische Vorteile im Vergleich zur konventionellen Verbrennungsbehandlung auf (insgesamt 608 Patienten mit schweren Verbrennungen). Wahrend der Dermabrasio spricht der Nachweis einer kapillaren Blutung fur eine II.-gradige Verbrennung, hingegen sind nichtblutende Verbrennungsareale als tiefer einzuschatzen, mit dem Vorteil, das tatsachliche Verbrennungsausmas zu einem sehr fruhen Zeitpunkt zu erkennen. Neben den pathophysiologischen Vorteilen sprechen besonders die gunstigen Langzeitergebnisse bei Verbrennungen uber 10% der KOF gegenuber der konventionellen Therapie…