Misdiagnosis of Thoracolumbar Posterior Ligamentous Complex Injuries and Use of Radiographic Parameter Correlations to Improve Detection Accuracy
Study Design Retrospective study. Purpose To evaluate radiological parameters as indicators for posterior ligamentous complex (PLC) injuries in the case of limited availability of magnetic resonance imaging. Overview of Literature Traumatic thoracolumbar spinal fractures with PLC injuries can be misdiagnosed on X-rays or computed tomography scans. This study aimed to retrospectively assess unrecognized PLC injuries and evaluate radiographic parameters as indicators of PLC injuries requiring surgery. Methods In total, 314 patients with type A and type B2 fractures who underwent surgical treatment between 2001 and 2010 were included. The frequency of misdiagnosis was reassessed, and radiograp…
Two-year results of vertebral body stenting for the treatment of traumatic incomplete burst fractures.
Vertebral body stenting (VBS) was developed to prevent loss of reduction after balloon deflation during kyphoplasty. The aim of this study is the radiological and clinical mid-term evaluation of traumatic incomplete burst fractures treated by vertebral body stenting.This retrospective study included patients with traumatic thoracolumbar incomplete burst fractures treated with VBS between 2009 and 2010. The outcome was evaluated with the visual analogue pain scale (VAS), the Oswestry Disability Score (ODI), the SF-36 Health Survey and radiologically assessed.Eighteen patients with an average age of 74.8 years were treated with VBS. Twelve were female and six were male. Two years after the op…
Der enge Spinalkanal aus traumatologischer Sicht
Verletzungen der Wirbelsaule sind auch heute noch eine grose Herausforderung fur die behandelnden Unfallchirurgen.Vom Konzept der uberwiegend konservativen Behandlung ist man im letzten Jahrhundert infolge einer differenzierteren Diagnostik gerade bei den sog. instabilen Verletzungen abgekommen. Diskrepanzen bestehen nach wie vor in der Stabilitatsbeurteilung. In den letzten Jahren haben sich sowohl dorsale als auch ventrale oder kombinierte Versorgungen etabliert. Verengte Spinalkanale und neurologische Defizite sind dabei wichtige Faktoren. Anhand der Literatur werden die verschiedenen Vorgehensweisen und Beurteilungen diskutiert und abschliesend unserer eigenes Konzept vorgestellt.
Mortalit�t, Morbidit�t und funktionelles Endergebnis nach "Open-book-Verletzungen" und lateralen Kompressionsverletzungen des Beckenringes
In einer retrospektiven Studie wurden die Begleitverletzungen, Behandlungsmerkmale, Morbiditat, Mortalitat und das radiologische und funktionelle Endergebnis von 222 Patienten mit einer Beckenringverletzung vom Typ B oder vom Typ C nach der Klassifikation von M.Tile eruiert. 52 Patienten wiesen eine "Open-book-Verletzung" auf (Typ B1), 48 Patienten eine laterale Kompressionsverletzung (Typ B2/B3), 122 Patienten wiesen eine C-Verletzung auf. Die Zahl der neurologischen bzw.urologischen Begleitverletzungen lag bei den B1-Patienten mit 21% bzw. 9,6% deutlich hoher als bei den B2/B3 Patienten mit 12% bzw.2,1%.66% der Patienten mit einer B-Verletzung wurden mit einem Fixateur externe entversorgt…
Osteosynthetische versorgung proximaler extraartikul�rer tibiafrakturen Indikationen, komplikationen, ergebnisse
In den letzten funf Jahren wurden 16 extraartikulare Frakturen der proximalen Tibia in der Unfallchirurgischen Universitatsklinik Mainz operativ versorgt. Es handelte sich dabei um proximale metaphysare und meta-/diaphysare Verletzungen ohne Beteiligung des Kniegelenkes. Eine begleitende Fraktur der Fibula lag bei 13 Patienten vor. Die Frakturen wurden nach dem AO-System klassifiziert. Es handelte sich um vier offene und zwolf geschlossene Frakturen. Abhangig von der Weichteilsituation wurde der Zeitpunkt der operativen Versorgung (im Mittel drei Tage posttraumatisch) gewahlt. Sechs Frakturen wurden mit einer intramedullaren Osteosynthese und zehn Frakturen mittels Plattenosteosynthese nach…
Biomechanical testing of different posterior fusion devices on lumbar spinal range of motion.
Abstract Background Recent minimal-invasive posterior fusion devices are supposed to provide stability and obtain fusion in combination with interbody cages in the instrumented segment. The aim of the present study is to evaluate the primary stability of two minimal-invasive posterior prototypes compared to an established spinous process plate and standard pedicle screw instrumentation. Methods Seven fresh frozen human cadaver lumbar spines (L2–L5) were tested in a spinal testing device with a moment of 7.5 Nm. Spinal stability was determined as mean range of motion (RoM) in the segment L3/L4 during extension-flexion, lateral bending and axial rotation. The RoM was measured during five cond…
Dynamic angular three-dimensional measurement of multisegmental thoracolumbar motion in vivo.
Study design Method validation and in vivo motion segment study. Objective To determine in healthy subjects in vivo intervertebral segmental kinematics and coupled motion behavior in all 3 planes simultaneously for 3 segments and to evaluate whether these results differ from those in the normal population according to the literature. Summary of background data Few studies have provided a direct invasive approach to investigate segmental kinematics in vivo. Dynamic recordings of 3-dimensional segmental motion patterns of adjacent segments have rarely been reported. To date, no studies have examined the 3-dimensional segmental movements of the thoracolumbar junction in vivo in detail. Methods…